Nyårsfirandet

Klockan var runt 18 när jag bestämmde mig för att gå över till Annika och Jocke efter att de skrivit att jag ska komma ett bra tag. När jag väl kom fram så var det Annika, Jocke och Peppe som var där. Annika visade hur mycket dricka de hade och så, sen satt vi och pratade och väntade på de andra. Efter ett tag fick Annika SMS av Amanda som skrev att hon skulle komma snart.

Då satt vi 5 och pratade lite och efter ett tag till kom det andra gänget. Dans och mys och senare än det så kom Anna. Vi hade ganska kul och folk tyckte om min nya klänning så jag blev jätteglad. Jag trodde verkligen att den var för mycket! Haha!

Folk började bli mindre nyktra och på något konstigt sätt så slog jag i min hälsena i en kökslucka. "Aj, det där gjorde ganska ont!" tänkte jag, men sen så tänkte jag inte så mycket mer på det. Annikas trevliga mor och hennes pojkvän kom över till festen med en flaska Tequila som vi shottade. Folk blev glada och Anna och Erik sa något i stil med att det var citronen i slutet som gjorde att det var gott. Klockan tickar iväg och vi ska ner på lotus till 12-slaget. Vi missar förstårr 12-slaget, och många av oss gick inte ens in på lotus. De av oss som inte kom in, eller inte ens ville in gick då tillbaka till Annika och Jockes lägenhet. Vi festar vidare och är glada.

Efter ett tag så märker jag att mina röda strumpor är lite mörkare. Aj, då! Jag slog tydligen i hälen så hårt att jag började blöda. Äsch, det var ju bara att sätta på ett plåster och festa vidare. Efter ett tag så försvinner Emma, Amanda och Peppe, men då kommer istället Markus. Och efter det så kom Alexander, Erik och Jani, också.

Bra musik och glada människor. Vem hånglade inte med vem den kvällen? Jag får det säkert att låta som en freak-orgie, men det är ju våran klass i ett nötskal. Vi tycker ju om varandra! Många som spydde, och annat tjaffs, men det är inget man hänger upp sig på! Dags att dra sig hem tänkte vi runt 5-tiden. Markus sov hemma hos mig, och det gick ju som det gick. Pojken hade ju upp nästan hela min säng! Så det var inte så mycket sömn där. Inte för min del i alla fall.

Jag väcker honom runt 9 på morgonen och säger att det är dags att gå, eftersom min mor faktiskt inte uppskattade det nattliga besöket av en pojke som skulle sova över på så kort varsel. Äsch, sa jag. Vi skils åt och jag går över till Jocke och Annika, lite småbakis men inte lika bakis som de var! Oj, oj!

Jag kommer in och ser alla flaskor och burkar från gårdagen. Jocke och Erik ligger och sover i sängen medans Annika låg på golvet. Vi piggnar till (eller inte) och bestämmer oss för att gå till Shellmacken för att köpa cigg och dricka. Vinglandes och mysiga gick vi där, och vi tror att biträdet tyckte att det var kul att se ungdomar som var lagom bakis på nyårsdagen.

Lite bakishäng, med mig som den som är minst påverkad. Jag ger mig av hemmåt och ber mamma att kolla om jag har några fler sår eller blåmärken. Mamma blir chockerad över rivmärkena jag hade lite varstanns. Det var ju MAJA, gumman! Hon var så rädd. Söööta lilla gumman.

Ja, overall var det en jättetrevlig kväll/natt. Och jag hoppas på fler hemmafester med klassen. <3

Ha det så bra!
/Miklos

Kommentarer
Postat av: Annika

naaw, jag tycker du berättar kvällen så fint och utförlig så jag nästan vill dit igen:D

2009-01-06 @ 23:45:11
URL: http://anks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0