Vi tog en taxi

Här har vi mig. Jag tänkte att jag skulle köra lite seriöst eftersom disintegrated känndes... lite för "angsty". Men det var ju så jag var just då. Lite sådär lagom pubertal och jobbig. Man blir ju lite generad när man tänker på det, så det får man ju ta och undvika!

Tänkte summera gårdagen lite fint:

Det började med att jag vaknade med en jäkla huvudvärk. Tänkte att jag skulle ta de svaga huvudvärkstabletterna istället för de mycket starkare, eftersom jag skulle dricka senare på kvällen. Migränmedicin+alkohol är väl inte den bästa blandningen? Klantig som jag är så råkade jag ju ta de starka i alla fall, vilket inte ens märktes av förrns på kvällen. Men, ändå!

Mossan kom hem från jobbet och sa att vi skulle till stan idag, varpå jag bad henne att köpa lite grejer till mig. Sen gick vi och provade massor med kläder och hela fadderullan. Köpte bara en H&M kofta, men jag gillar den.

Åker hem, äter lite, är inte hungrig. Men det var ju en el taco jag hade framför mig, så det blev ju lite... nomnom! Åker ner till stan för att plocka upp Lollo, Emma och Ewe och så ger vi oss iväg till Flen för att fira Erik!

Festen var mysig, och det var god mat, och om jag hade haft mer mage så hade jag ätit så mycket mer. Mmmm! Ja, timmarna flyger förbi, och då ska vi minsann gå till tågstationen för att åka in till Eskilstuna. Jag gick och halkade runt lite med min Bellman och de andra halkade lite de med. Väl framme vid tågstationen så köper vi alla biljett med våra kort och så väntar vi.

...och vi väntar. Och det kom inget tåg. Så Erik ringer sin kära mor och ber om att få bli skjuttsade in till Tunan, men det är förbaskat halt och vi var 6 stycken. Så vi förstod ju att det var ganska omöjligt. Vi fick ta taxi! Så vi tar en taxi som kör in oss för 800. Oj, oj! Men det var ju en upplevelse i sig!

När vi hade kommit fram så gick vi till en lite förfest, och jag sprang in på toa för jag var fruktansvärt kissnödig! Sen när jag ska skriva ett SMS till Alexander, att han ska möta mig vid preem för att vi ska gå tillsammans, så får jag ett SMS av honom där det står att han redan är där! Oj! Så jag tar mina grejer, säger grattis till Erik igen och försöker tänka ut snabbaste vägen till Raw. Oh, shit tänker jag och så springer jag lagom, med min cider i hand och sen IVÄG med den för att öppna ännu en Bellman. Som en liten alkisbrud sprang jag i Nyfors. Jag fick inte upp min Heineken så jag gömde den utanför Raw och sen kom jag på. Oh, nej! Jag har ju inga cash!

Träffar Daniel och Adde utanför, så Daniel fick betala min garderobsavgift (snällis!). Träffar folk därinne pratar glatt, blir full på en gång. Är väl redan lagom full när jag kliver in. Nästan tom mage och halsandet av Bellman och cider på vägen. Ujujuj! Så det är trevligt, lite minnesluckor, men det kommer tillbaka. Jag tror inte jag gjorde något ALLT för pinsamt. Men det gör jag ju aldrig.

Sen ska vi hem, ja, hem ja! Och Daniel den jäveln tar tag i mig och börjar springa. Jag har dålig balans när jag är nykter, hur tror ni att det går när jag är mindre nykter? ILLA! Jag orkar inte, slänger iväg min Heineken och faller ihop. Migränen säger RAWR, mitt knä gör ont och jag har precis ramlat omkull på en asfalterad väg, som är blöt, i min svindyra jacka. Så jag gråter ett bra tag. Ah, det var ju inte det trevligaste sättet att avsluta kvällen på. Reser mig upp efter ett tag, men migränen hatar mig, så det blev en såndär... 1sek blackout, då jag rasar ner på marken, IGEN! Så fruktansvärt ocharmigt!

Men det var ju en lagom givande kväll, och jag hoppas på mer roliga kvällar. Men nu får jag ta det lilla lugna, för jag är pank. Det svider i mitt bankkort! Som tur är lär jag ju få pengar snart.

Och önska mig lycka till på uppkörning och teorin som jag ska göra på tisdag!

Ha det bra!
/Miklos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0