December Partymånad

Oh, ja! Körkortet är kirrat, och det känns så skönt!

December är ju en partymånad, det händer så mycket och det känns nice. Man känner inte av att man har tråkigt så mycket. Eller så kan det vara ungefär som manodepressivitet att det är jättekul och sen har man skittråkigt. Ungefär så har jag haft det, med tanke på att i lördags så var det min första helg (som jag kan komma på för tillfället) som jag satt hemma. Jag försöker tänka att "Men jag var ju ute på onsdagen! Det kan ju räknas!" Men på något skumt sätt känns det så udda. Jag har väl gjort det till en vana att jag är ute varje helg.

Och, nej. Jag super inte ner mig varje helg. Det vore ju bara dumt, man kan ha skitkul trots att man bara druckit 3 öl. Det var ju så i onsdags; drack en xide hemma och tog med mig två Bellman till MAGGAN! där vi hade förfest med Erik och hans vänner. Och sen gick vi till lotus (fy! och ve!) och jag drack inget där. För att jag anser att de har inkompetenta bartenders (och även inkompetenta DJ's).

Alexander var ju då här i lördags, och vi spelade lite TV-spel. Innan han kom försökte jag spela lite Fable (eftersom jag aldrig spelat klart), så jag gjorde en ny gubbe (som heter Tetsuo, BIG surprise) men jag blev så uttråkad efter ett tag så jag spelade Guilty Gear istället. Så kan det ju också gå.

Klassfest#4 är snart igång! Nyårsfirande med klassen som jag börjar älska mer och mer. Jag som sa att "det ska bli så skönt att ta studenten och slippa se de här senare" ångrar numera det jag tänkte då, eftersom jag tycker att det är en underbar klass. Och vi får hoppas på att konflikterna vi har löser sig snart, så att vi kan bli en stor lame-ass-lol-familj.

Bit ihop nu och kämpa, kämpa! Bara en termin kvar! Sen blir det ju en fest för att fira slutet på eländet och början på ett nytt. In i arbetslivet eller ännu mera plugg. Det är som pest eller kolera! (Och vi får inte dricka oss för fulla på studenten, den ska vi ju minnas forevah! ... inte för att jag brukar få minnesluckor!)

Imorgon äre Sthlm! :D

Ha det så bra! *cyberhugs*
/Miklos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0